Militärläger? Collegesimning?

Jag som trodde att det var min syster som låg i lumpen och inte jag!
vi började träningen ida... 

Jag är van vid att köra styrka själv eller med cissi, här var vi, 35 simmare, tjejerna iklädda gula tröjor, killarna vinröda, vi fick ställa oss på ett långt led med alla oss freshmens i mitten så styrketränaren kunde ha extra koll på oss. Hon försökte verkligen visa att vi skulle ha respekt för henne, vilken vi snabbt fått, hon är nästan läskig så här i början när hon med hela handen skulle förklara hur tränigen går till, "de här får ni inte göra och de är förväntar jag mig av er, eller inte förväntar, KRÄVER var det mer som. Vi körde allmän styka med egna kroppen, olika serier .
Var det en enda av oss 35 personer som ens tänkte tanken att fuska eller inte klarade en övning, var för långsam mellan övningarna eller gjorde något fel, blev det gruppbestraffning och vi fick göra om hela serien från början.  Mellan serierna skulle vi SPRINGA fram till henne så hon skulle kunna förklara nästa serie.
Efter varje benböj/situps (massa statiska övningar) eller vad de nu var vi gjorde var vi alla tvugna att skrika i kör " ONE....TWO....THREE"  Ingen rast ingen ro, upp med vikterna ner med dom, nästa övning, One two three, svett svett och FEM coacher som gick bakom oss och kollade så att alla hängde med, gjorde rätt och inte fuskade eller gjorde fel.
Det fanns inte ens en tanke på att man skulle klaga eller ge ifrån sig ett enda ljud som inte var stön under dessa serier "DON'T TALK!!" fick man höra då. Om man jämför detta med landträningarna i täby där de kommer klagomål efter en situps så är täbystyrkan rena barnleken. (No offence men vi är rätt duktiga på att klaga där hemma eller hur)
Ingen gav sig heller, inte ens chans att man ens tänker tanken på att ge upp (måste ju säga att jag tänkte det flera ggr men aldrig att ja skulle gett upp på riktigt) alla körde allt även om tjejen brevid mig grät när hon gjorde en av de sista statiska armhävningarna. Hade vi kört ett enda varv mer än vi gjorde så hade jag spytt, Länge sen jag var så här trött, kommer knappt ihåg, de är gärna något man förtränger. ( det du jörgen, nya nivåer av trötthet var det va?)

Simmarna här är dock grymt bra på att hejja och pusha på varandra, "GO DEVILS", come on you can do this!, good work Rebecca, you can do it!" osv! En av coacherna kom och gav mig en klapp på ryggen mitt emellan serierna när jag snappade upp två sekunder i avslappnad liggande ställning. Man klarar så otroligt mycket mer när man får höra sånt, också väldigt annorlunda från Sverige.

Som sagt är det Militärläger eller collegesimning jag håller på med?!

Det här var styrketräning nr ETT! ingen av oss har egentligen tränat på flera veckor, på fredag är det dags för exakt samma serier igen...!

Simningen var väldigt lugn och skön iaf, tack för det! Jag råkade sträcka mig i ryggen under styrkan, vår fysioterapeut gav mig såklart is och satte fast det med gladpack, IS är bra till alla skador i USA, jag vet inte riktigt va jag tycker om det.

nu ska jag sova, försöka kräla mig till sängen för min stackars kropp vill inte riktigt vara med jusst nu.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Välkommen till verkligheten;) men det har sin charm

2008-08-28 @ 11:40:24
Postat av: Lyberg

Det ska kännas att man lever, Inte sant?!... Nej men fan va duktig du e! Själv orkar man ju knappt trampa upp för götgatsbacken... (men jag e ju o andra sidan inte den mest vältränade människan i världen...) Keep up the good work! O ät mycket fullkorn! ;) Kram sara

2008-08-28 @ 16:43:27
Postat av: Fanny

HAHAHAHAHAHAHAHAHA,.....HAHAHHAHAHHAHHAHAHHA...(bara en gång till) HAHAHAHAHHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!



du skulle sett oss idag, vi skulle ha styrka med martin, hade US coacherna sett det hade de börjat gråta av förtvivlan !

2008-08-29 @ 20:52:47
URL: http://vargan.blogg.se/
Postat av: Johan

ehm ja körde slang idag... :)

2008-09-01 @ 21:26:11
Postat av: Stefan Sandberg

Haha, riktigt kul att läsa. :)

2008-09-05 @ 16:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0