10 poäng till sverigeresan

När jag landade på Arlanda förra veckan möttes jag av fyra decimeter snö och min kära familj. Det var ett känslosamt möte måste jag säga. Jag var överlycklig att det var så mycket snö att jag inte kunde låta bli att lägga mig rakt i en stor snöhög så fort jag kom hem. Vilket såklart resulterade i en hel hög iskall snö innanför brallorna och i skorna, men det spelade inte så stor roll. Köttbullar med lingonsylt var beställt och det blev himla massa tjattrande vid middagsbordet.

    
    



SM då, ja vad ska man säga annat än att det blev det bästa SM:et som Täby sim gjort och som Rebecca gjort!


Täby sim tog 9 Guld 1 Silver och satte tre svenska rekord!! Inte illa av vår lilla klubb som har fått ett rejält och roligt tillskott med Therese Alshammar i klubben.


Jag tog 5 Guld, var med att slå de tre rekorden och slog två härligt stora personliga rekord. 30.6 på 50m bröst och 1.06.50 på 100m bröst.  Väldigt skönt efter att ha haft ett år som inte riktigt gått som jag velat.




Jag är själv lite förvånad att det gick så himla bra. Jag kom till Sverige en och en halv dag innan SM började men kände inte av åtta timmars tidskillnad ett dugg. Kanske på grund av att jag var så otroligt exalterad över att träffa alla vänner. Så otroligt bra energikick att träffa några av sina vänner och hela sin familj efter nästan fyra månader.


Jag tackade nej till EM i Kroatien, jag ska åka och tävla i Texas istället. Det är den enda tävlingen ja kan åka iväg med laget i år eftersom jag förmodligen inte får tävla för ASU så det ska bli riktigt kul även om det samtidigt är lite trist när jag har medaljchans på både 50 och 100bröst på EM. Men man kan inte få allt och jag får vänta tills nästa EM och får förhoppningsvis åka på andra tävlingar med Cissi Rasmuson och Lollo Ericsson som också blev uttagna (super glad för er skull!! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0