Back in Phoenix efter två veckor på rymmen

Nu är jag alltså tillbaka i Phoenix, hos Elina som har varit alldeles ensam i vår lägenhet i två veckor. Jag kom och muntrade upp henne lite med en adventsljusstake, glögg, saltlakrits, citronpeppar och ett paket från hennes mamma. Så nu har vi haft adventsfika med glögg och pepparkakor!

Tävlingen i Texas gick rätt bra den med. Slog två svenska rekord igen =) på 100 och 200(!) yards bröstsim. En riktigt trevlig vana det där att slå svenska rekord tycker jag! Den vanan får gärna fortsätta. Rekorden är i och för sig inofficiella men ändå. Och tänk att sprintern Rebecca Ejdervik som brukade dö på 50 meter bröstsim (det var det enda jag kunde simma) faktiskt nästan har lärt sig att till och med simma 200! Yardsbassäng är perfekt, en aning kortare än meter, vilket gör mig överlycklig.


Söndagen har tillbringats vid datorn och böcker för att ta ikapp allt som jag hamnat efter med under dessa två veckor jag varit på flykt ute i världen. Det är en hel del måste jag säga nu när det börjar bli dags för Final projects och Finals.

Lite bilder ifrån helgen i Austin, Texas

       
 Jess med pannbandet och vantarna som våra Captains gjort till oss för denna tävling, Väldigt bra hejjarklack på kanten! Hjälper en massa!!!

     
 Min tränare Michael Chasson t.v. och Jordyn och jag, båda bröstimmare och freshmen t.h.

Kommentarer
Postat av: angelica

nämen hey Rebeccis :) vad kul o se att det går bra för dig med simmandet =)=) who could of known back in the old days i vallentuna simklubb haha för hundra år sen att du skulle sopa banan med alla o bli så grym på att simma :)

Ha det så bra!kram kram Angelica (du vet vonkas andra halva)

2008-12-08 @ 06:25:40
URL: http://www.angelicas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0