God Jul och Gott Nytt År

Julgran, kyla, familj, julklappshets, bingolottos uppesittarkväll och min egen säng med fluffigt täcke =)
Nu är jag äntligen hemma igen. Trots att jag var här för tre veckor sedan känns det som det var en evighet sedan. Underbart skönt att vara här.

En termin har gått otroligt fort. Mycket har hänt och mycket har jag lärt mig och varit med om. Det har inte riktigt blivit som jag tänkt mig även om jag inte ångrar en enda sekund att jag åkte över! Jag har alltid velat åka över till USA och är så glad att jag äntligen tog beslutet att verkligen göra det. En termin här har gett mig otroligt mycket och jag kan tänka mig hur mycket resten av tiden i USA kommer ge mig.
Mycket nytt har jag behövt vänja mig vid. Lagkänslan och att det är så otroligt viktigt att visa att vi är ett lag. Ingen ska sticka ut, göra något väldigt annorlunda än alla andra och alla ska alltid sätlla upp för laget och gör det mesta tillsammans vad det gäller träning. Men alla hejjar och peppar varandra under träning och tävling på ett otroligt sett som vi inte gör här hemma.
Min tränare, Mike, lyssnar på vad jag tycker och känner och jag tycker att jag har bra kontakt med honom. Träningen är annorlunda och i början var det svårt, men nu har jag vant mig, vilket man oftast gör och det verkar ju som att denna träning är bra för mig eftersom det gått väldigt bra på de tävlingar jag simmat. Vi kör mycket sprint träning och mycket ben, det är den största skillnaden från träningarna i Tibblebadet.

Tävlingarna är också annorlunda. Våra Dualmeet är som riktigt bra syra pass! Lopp efter lopp efter lopp och det enda som gäller är att vinna sitt heat. Det spelar egentligen ingen roll hur fort man simmar bara man vinner över den andra skolan. Efter att man simmat ett lopp brukar jag vara helt död såklart och kravla mig över linorna för att klättra up på stegen, men här måsteman DRA sig upp på den halvmeter höga kanten på sin bana. Det är inte det roligaste efter att man simmat 200 bröstsim vill jag lova!

Skolan går bra, den är nästan löljligt enkel så här första terminen. Lättare än det var i gymnasiet. Det är ganska skönt, då har man tid att vänja sig vid allt annat här borta, som att flytta hemifrån, ny träning, ny tränare och vänner, amerikansk kultur, människor och mat =).

Jag önskar att jag hade lite mer tid att åka runt och se mig omkring. Man kanske inte kan begära att få åka runt i USA men iallafall i Arizona. Det finns faktiskt en hel del att se där även om många tror att det bara är öken!

"....och först så va det berg sen va det ännu mera berg.
Och alltihop hade en sån här skitbrun färg.
Sand, sand, sand, sand, grus och stoft, vilket jävla land!

Det e ju öken!
Fan det e öken!
Jag tänkte: det blir väl bättre runt kröken,
men det var ännu mera öken!"

(Robert Broberg - Öken)

Kommentarer
Postat av: cefilia

...åå gissa om de lukta möken! där ute i öken...



:P

2008-12-28 @ 14:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0