In Texas

Jag har bara tävlat två gånger på hela hösten och nu har jag två tävlingar två helger på raken. Jag har hunnit bli lite ovan. Det har gått ok, lite halvbra, är lite seg i huvet efter förra helgen.

Det är en hel del som är annorlunda på en Amerikansk collegetävling jämfört med andra tävlingar. Rutiner är annorlunda, eftersom vi är ett lag så måste vi göra samma saker vilket rubbar lite på mina vanliga rutiner. Det är regler för vilken slags dräkt vi måste ha på oss, när vi får raka benen och hur vi måste simma in och förbereda oss innan loppet. Jag är van vid eget ansvar och frihet när jag tävlar så det är verkligen något nytt och jag blir nästan lite irriterad av det.

Lunch måste vi stå för själva under denna resa. Vart tror ni att simmarna väljer att äta, trots mina högljudda protester?! På något ställe som säljer smörgåsar eller fastfoodfet mat! Det blir man varken mätt eller energipåfylld av!! AHH!

Simmade 100bröst i morse. Någon tjuvstartade så alla stannade efter att de dykt i för här måste alla starta om ifall någon tjuvstartar. Det visste ju såklart inte jag så jag fortsatte glatt att simma i 30meter innan de fick stopp på mig. Upp på pallen på en gång och omfokusera. Ja hade ju hunnit bli lite trött av de första "loppet" så andra försöket blev väl sådär. Men jag ska simma A-final ikväll och hoppas på att få till det lite bättre då.

Kommentarer
Postat av: Victoria

vad är en A-final?? kan det inte bara va semi o final o vadå får man tjuvstarta helt sjukt ju!

2008-12-06 @ 12:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0