Sandwich obsession

Mackor, mackor och annu mera mackor! Det amerikanska folket verkar LEVA pa smorgasar!
Till lunch kan de bli en smorgas, nar vi skulle ata mat mellan passen pa tavlingenvar det smorgasar som gallde, Nar vi blir bjudna pa middag av athletic department sa hoppas man att de ska vara nagot riktigt nyttigt och gott, Nepp, da far man en brun pase med SMORGASAR och en chipspase?! Jag ar sa trott pa mackor!

I sverige ater vi chips som godis till lordagsmyset, har ater man chips till maten. Det anses alltsa som en matratt pa nagot underligt vis och nar jag forklarade hur vi at chips hemma i sverige sa skrattade de lite och tyckte att  vi var lite smaknappa. harligt med kulturkrockar. 

och sa sager de att de maste borja ata nyttigare... hmm.. undra hur!?



Kommentarer
Postat av: Victoria

Tacka vet jag mormors köttbullar alltså!

2008-12-15 @ 08:48:16
Postat av: Frida

once again, det låter lite som jag :P kan ha perioder då mackor är mina bästa vänner! snabbt enkelt billigt och tja, periodvis oxå ganska gott. säg inget till min mamma bara :P nej skämt å sido så har t.om. jag börjat bättra mig på att laga mat, det vet du.

har ja berättat om den gången ja hängde me två amerikanska ungodmar till deras skolas soccer game typ, efteråt skulle vi iaf gå å käka nånstans å ja ba 'ja det blir väl nån sliskig kedjerestaurang igen' men nej dom tog mig till, åh nej nu har ja glömt va det heter fan, men dom va iaf craving en broccoli-ost soppa som dom hade där iaf. blev lite chockad om man säger så mengott va det :) och ändå relativt nyttigt inbillade ja mig iaf.

puss på dig vän!

2008-12-15 @ 11:46:21
Postat av: Therese

hmm...jag undrar varför jag känner igen detta :P hahaha men jag kan trösta dig med att de tyckte jag också var knäpp när jag sa att chips är godis inte mat. ha ett trevligt jullov!!

2008-12-16 @ 13:50:44
URL: http://theresesvendsen.blogg.se/
Postat av: Elisabeth Andersson

Bjud dem på min specialitet:

Ingredienser:

2 slices of bread

2 slices of Cheese

1 tbsp of chilly realish

2 cloves of fresh garlic (in thin slices)



Prepare one side of bread with the chilly realish

add the thin slices of garlic

on top of it the 2 slices of cheese

cover with the other sliced bread

*devide the sandwich i two

Now:

Heat the sandwich grill and put the two halves

in it .Grill appr. 1-1½ minutes.



Enjoy!



Hugs/ Elisabeth





2009-02-24 @ 08:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0