Ny Historisk President!

Så fort jag vaknade på valdagen så satte jag på tvn, sen fick den stå på hela dagen och visa valresultat, debatter och massa MCcain och ännu mer Obama. Vår sociologilärare lät oss gå två timmar tidigare från lektionen för att vi skulle kunna gå hem och titta på valet.

Jag trodde att jag skulle få vänta på valresultatet tills dagen efter men helt plötsligt hör man hur folk skriker och raketer börjar skjutas iväg någonstans i stan samtidigt som reportrarna på tv fick en upphetsad ton i rösterna. Klockan var inte ens tio på kvällen när USA röstat fram sin första Afroamerikanska president, med stor majoritet! Några minuter senare kommer Obama ut på scenen i Chicago med hela sin familj och vinkar en "amerikansk-presidentvink", han har ju precis blivit världens mäktigaste man.
Jag tycker att det är riktigt häftigt, och Obamas segertal fick mig att rysa!  Nu får man vänta och se vad det har för påverkan på resten av världen.

Det är bara att tacka amerikanarna för att de röstade som dom gjorde i ett historiskt val som fick ett historiskt slut!



Barack Obama 44th President of the United States

Kommentarer
Postat av: Krille

Varfor va Obama ratt?

2008-11-07 @ 03:05:25
Postat av: Lyberg

hahahha du låter som Åström!

2008-11-07 @ 22:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0