Homecoming/50th anniversary

Igår var det "Homecominggame" det betyder att det är vår första match som fotbollslaget har på hemmaplan igen efter att ha varit och spelat ett gäng bortamatcher. Det är tydligen något riktigt stort att de kommer hem plus att ASU firar 50-års jubileum. Hela veckan har det varit massa grejer på gång och igår lördag var det en stor Homecoming parad som jag var och tittade på. Cheerleaders, Marshingband, sorority girls, alla konstiga grupper och delar av skolan var representerade. När jag står där ser jag en stor öppen buss full med alla idrottare. Jag springer genom hela folkmassan och hoppar på  i farten, vilket skapade ett himla jubel i bussen. Där satt vi och skrek, kastade godis till barnen och försökte få bilar att tuta. Det kändes nästan som att åka en mildare form av studentflak igen.

De hade ställt upp en massa tält med representanter från alla olika delar av skolan så folk höll på att blåsa gla, göra kemitest och allt möjligt. Massa gratismat och grejer man kunde testa. bland annat gjorde jag ett försök att lära mig kaligrafi. US army var där och det var ju lite intressant. Soldaterna fångade upp massa killar och sa att om de gjorde 30 armhävningar kunde de få en US army tröja, jag tänkte att jag skulle fixa en sån till min syrra. Jag stod där och tittade och skrattade lite åt de andra som gjorde armhävningar, men mig frågade dom inte om jag ville testa. När jag gick fram och pratade lite med dem så händer det här:

Soldat: Du får ta en penna eller en nyckelring om du vill!
Becca: ---?!?
Becca: den här tröjan då!?, Hur får jag den? måste jag köpa den?
Soldat: Ja den måste du köpa....
Soldat nr2: Eller förtjäna
Becca: Förtjäna hur?
Soldat: Man måste göra 30 armhävningar......
Becca: 30? Okej! (lägger mig ner på alla fyra och pumpar 30 armhävningar)
Soldat: jaa, varsågod, de där gjorde du bättre än både soldat nr2 och mig...

Jag tar tröjan och går därifrån. Bara för att jag är blond och tjej betyder inte det att ja inte kan göra några armhävningar och knäppa soldater på näsan! Jag var ganska nöjd med mig själv när jag gick därifrån.

Ni som känner min mamma skrattar säkert nu och jag vet att jag är min mammas dotter, men det var himla skönt att knäppa den där soldaten på näsan.


Kommentarer
Postat av: Hanna

Becca! det är kul att läsa om hur du har det och så, hoppas du jättetrivs :-) Får man se dig på SM nästa vecka? Ha det super så länge! puss och kram

2008-11-18 @ 11:34:42
URL: http://ww.st.nu/blogg/hanna/
Postat av: Frida

klockrent becca!!! :)

2008-11-18 @ 12:28:47
Postat av: Niklas

HAHA gott! Bra jobbat! Du skulle gjort 40 när du ändå va i gång :P

2008-11-18 @ 15:01:24
Postat av: Victoria

STOLT över dig! det är så vi gör!

2008-11-18 @ 21:15:13
Postat av: Mamma

Du är verkligen min dotter Rebecca. Jag är så stolt över dig. Där fick de så de teg!!!! Kram

2008-11-19 @ 06:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0