It's a small world after all

Ja då var det uppdateringdags igen då!
 
Nu är ja tillbaka i Phoenix efter en låång flygresa med kort vistelse i Brasilien. Men det var det värt!! Världscupen slutade med tre pers av tre möjliga och två medaljer! Jag kan ju inte vara annat än nöjd med det resultatet.


31,30 på 50 bröstsim
1.07.98 på 100bröstsim
26,9 på 50 frisim (ja är faktiskt bröstsimmare)

Det var väldigt skönt att få bryta vardagen med att åka iväg även om resan var lång. Jag fick träffa lite svenskt folk, lyssna på hetsiga diskussioner  mellan jossan och stefan, föräta mig på Mango och äta hotellfrukost! Det finns inget som slår hotellfrukost!


Vi lyckades få några minuter i solen sista dagen, som till och med Stefan uttnyttjade till att pressa, längst fram vår strandade val till förbundskapten =)

När jag satt på planet på väg hem från Belo Horizonte till Sao Paulo, hamnade jag brevid en kille som visade sig komma från Londrina, en stad i Brasilien där jag var på läger med en organisation som heter CISV (ej simläger, kanske förklarar vad CISV är en annan gång, www.cisv.se) för fem år sedan. Han, tillsammans med 15 andra på planet var också med i CISV, de hade varit på ett möte i Belo. När jag började berätta för honom vilka jag kände i den staden visade det sig att en av tjejerna som jag känner sitter två rader framför mig!!? Hur sjukt är inte det? Jag har inte träffat henne på 5 år och så hamnar vi två rader ifrån varandra på ett plan i Brasilien. Jag är fortfarande helt chockad och överlycklig för att jag träffade henne. Mycket kramande, tjattrande och fotande blev det. Att jag träffade hene gjorde min resa hem mycket lättare!
Världen är allt bra liten ibland.



Gabriella och jag på flygplatsen i Sao Paulo
jag har vuxit om henne på fem år

Är det bara i Stockholm vi har kulturen att stå till höger i rulltrappan? Jag hade super bråttom mellan mina plan i Sao Paulo och jag fick springa slalom ("schlalom schlalom baby" för er som sett "Ice age") mellan alla människor! Jag vet att ni inte gör det i sundsvall iaf, utan att det är mest vi stressade stockholmare som hålller på med såna fasoner.

Är de någon av er som läser som vet hur länge jag får köra på mitt svenska körkort i USA? Jag planerar att fixa ett amerikanskt, men man kommer ju aldrig till skott att göra det.





Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hejsan, ramlade in här via Täby Sims hemsida, gammal täbysimmare jag med (dock en inte så bra sådan). Iaf om ditt körkort, när jag bodde i Seattle fick jag köra på mitt svenska körkort i 90 dagar. Att ta amerikanskt körkort tog totalt 18min (10min teoritest och 8min körning)för mig, var sjukt enkelt.... så det kan va värt att fixa i tid!!! Ofta behöver man "2 pieces of identification" så ta me pass också!! O läs på om skolbussregler:)

Ha det toppen!!

2008-10-14 @ 23:15:44
Postat av: Anonym

Hej Becca!



Kul och följa din höst & supergrattis till nytt pb i Brasil! Roligt att se. Ha d gott tjejen så ses vi snart.



Martina (Coachen :)

2008-10-15 @ 00:06:52
Postat av: Elin

Grattis till persen, sjukt bra! :D

2008-10-15 @ 10:58:04
Postat av: Frida

becca hahahaha asså ja garvar fortfarande åt det hela! har lyssnat på ditt meddelande flera gånger haha :D shit vilken sjuk grej! å jag älskar att du vuxit om henne hahahah :D blir feeeeeett avis!!!!

ja har ett seriöst anfall av becca-sjukan just nu... asså ahhhhh det bubblar i hela kroppen (ja du vet hur det känns!) botemedel tack!? PUSS

2008-10-15 @ 12:41:53
Postat av: Frida igen

förresten, SÅÅÅ roligt att simningen gick så bra!!! :D

2008-10-15 @ 12:42:40
Postat av: Frida IGEN

seriously... nu kom heaven på radion oxå!!!

2008-10-15 @ 12:51:53
Postat av: Hanna

Hej Becca- Grattis till alla fina resultat!

3 manader far du kora pa ditt svenska korkort, och som Nathalie skrev ovan, det ar sjuk latt. Jag kopte inte boken, jag bara gick in och tog testet och det var skrattretande latt. En av fragorna var" om du svanger vanster, skall du blinka hoger eller vanster"..oooook..

Lycka till!

2008-10-15 @ 19:25:08
Postat av: Victoria

FAN VA VI E BRA!!!!! hade aldrig klarat baskern utan dig! Va så himla kul o få prata med dig härom dagen! Stolt över dig sister!



Saknar dig som ett djur!!!!

Puss

2008-10-16 @ 21:01:06
Postat av: Louise

jag älskar din simglasögonsolbränna!

och grattis!

2008-10-21 @ 19:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0