Det är inte lätt när det är svårt

Halva laget är borta i helgen, de är på Dualmeet mot SMU i texas. Hade varit kul att få åka med då hade jag fått träffa Therese Svendsen och Pontus Renhom också, kul med lite välbekanta svenskar. Men men en annan gång får det bli. De har varit rätt skönt att vara så få på träningen. Det blir en helt annan stämning när man är 6 tjejer istället för 22.

I fredags var jag och Elina hemma hos en svensk golfare som går här. Vi lagade mat och var allmänt svenska, väldigt trevligt i allafall. Senare droppade det in ännu fler svenskar som bodde i samma byggnad, golfare allihopa. Elina och Jesper (golfaren) åkte sen iväg och hittade på något kul medans jag var tvungen att åka hem och sova, man har ju syrapass kl 7 på lördagmornar, underbart, verkligen!
Vi var med golfherrlaget på fotbollsmatchen på lördagen också. Det är ett himla skönt gäng! Hälften av dem är europeer och bara det gör att man känner sig rätt hemma i sällskapet. Jag hade en riktigt kul kväll och lärt känna massa nytt folk.

I en av mina klasser, en av minda onödiga klasser "student athlete success", är vi tvugna att delta i någon community service event. Jag missade den gången som alla idrottare gjorde en gemensam grej så jag fick ta igen det genom att hjälpa till på ett event för hemlösa. Det var speciellt och verkligen en upplevelse. Jag skulle guida de hemlösa mellan olika stationer och se till att de fick den hjälp det behövde i form av hälsoundersökning, nya kläder, dusch, busbiljetter eller något annat. En erfarenhet rikare när man kommer så nära människor som man annars inte ser eller iallafall aldrig har något med att göra.

För övrigt går inte simningen riktigt som jag vill och vi har lägenhetsproblem och andra oklarheter med en massa saker, tyvärr. Livet är inte alltid en dans på rosor även om man skulle vilja det. Eller som min käre vän Oscar skulle säga, "Det är inte lätt när det är svårt"

Kommentarer
Postat av: cefilia

"men det vore värre om det var svårt när det var lätt"... :)

2008-10-28 @ 14:17:44
Postat av: Louise

whenever you are feeling sad, when things aren't going right and your usual happy smile has slipped out of sight, is a little hug from me when I cannot be there cause I want you to know jus how much I care.

cheesy but true!

2008-10-28 @ 17:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0