Dualmeet och utflykt

Nu har vi haft vart forsta Dualmeet. Jag fick vara supporter pa kanten eftersom jag inte har fatt svar pa om jag kommer fa tavla i ar eller inte. Vi tavlade mot University of Kansas. Vi borde vunnit mot dem men tyvarr hade vi bara en simhoppare, for resten var skadade, där fick Kansas massa poäng. De lagger ihop poangen for simning och simhopp i varje dualmeet. Vi rakade ocksa overvaxla i en lagkapp som vi vann. Sa det slutade met att vi forlorade med 2 irriterande poang. Men men vi far komma igen nasta gang. Det var iallafall ett harligt hejjande och supportande fran hela laget pa kanten trots att de flesta simmade ganska manga grenar.


Jag fick iallafall vara med pa varat "Inter squad meet" som vi hade pa lordagen. VI hade delat upp oss i tva olika lag och hade "Dualmeet" mot varandra. Jag trodde att ja skulle fa kora 100brost och 100frisim for det vara vad jag hade hort tidigare av min coach. Men nar jag kommer dit pa morgonen ser jag att jag ska simma 4x50medley, 4x50fritt, 100brost, 200brost och 100fjaril! pa mindre an tva timmar?!  Det var korigt tio minuter mellan 200brost och 100fjaril, hehe det var en harlig dubbel for min stackars kropp.
Upp pa pallen, tavla, bada av, hann knappt ta av mig badmossan forran man skulle upp pa pallen igen, hejja och bada av och upp pa pallen igen!! Varma upp? nej nej det hann man ändå inte med, tur att det var varmt ute.
Efter alla dessa lopp skulle iv ha gemensam "warmdown" de vinnande laget fick 2x50 avbad?!! jomenvisst 100meter bad efter den dar slutkoraren. Jag badade 1500m och trots det hade fortfarande massa syra i musklerna.

Pa sondag kvall blev jag sjuk! skit ocksa, jag har klarat mig fran sjukdom anda sen jag kom hit, men har nog blivit smittad av min roomie. Kan behova en vilodag fran traning iaf.

Efter denna utrottande tavling som var mer som ett syrapass akte jag ivag med Johanna (svenskan ja traffat har) hennes pojkvan Peter och Jeff, en kille fran varan sociologiklass, till Sedona, En stad som ligger ca tva timmar fran Tempe. Det var sa skont att hitta pa nagot annorlunda, Se annan natur och gora nagot som inte har med simning eller skola att gora. Det ser valdigt valdigt annorlunda ut dar an det gor i Tempe. Vi klattrade in i grottor, bakom vattenfall, over stenar och backar. Jag hade iallafall riktigt kul! Det ar sa svart att fanga natur pa bild! det  var sa mycket finare i verkligheten an det har blivit pa bilderna har. Men här är iallafall några smakprov


                          


                  
Svenskarna på bilden i mitten Peter, Johanna och hjälp vad blöt jag blev på den sista bilden!

Kommentarer
Postat av: fridur

WOW cool natur!! hoppas det hjälpte att ladda dina batterier igen! krya på dig!!! och hoppss du får tävla snart, they dont know what they're missing ;) PUSSUR

2008-10-21 @ 12:15:00
Postat av: Louise

kors så vackert!



du. det är fett lång tid kvar tills vi ses igen. är det ingen världcup i singapore eller nåt som jag kan åka och kolla på?

2008-10-21 @ 19:38:54
Postat av: Louise igen

typiskt mig att kolla upp det.

Såklart är det världscup i singapore men då har jag ju inte åkt än! men den där i stockholm? är du där då?

2008-10-21 @ 19:41:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0