Footballgame!!

Nu har jag varit på mitt livs första college fotbollsmatch! Det var riktigt häftigt, ca 50 000 pers på läktaren 50 000 pers stor hejarklack! det var galet. Cheerleaders och skolmaskotar. Jag förstod ingenting av reglerna. De springer, alla ramlar i en hög och hela publiken skriker....Varje gång ASU gjorde touch down kastade folk upp tjejer i luften lika många gånger som poäng vi hade, så hade vi 24 poäng blev de 24 kast!
jag lär mig nog hur det funkar så småningom, men det var lika roligt att titta på publiken som på matchen!

      


I fredags hade hela tjejlaget sleepover hos en av tjejerna, 21 tjejer var vi och hade jätte mysigt, sen kom såklart killarna mitt i natten, de måste man ju nästan förvänta sig. haha. De kastade upp toalettpapper i palmerna utanför huset, kladdade raklödder på bilarna och beställde ett pizzabud till vårt hus! Efter et tag spårade det ur och det hela slutade med ett krossat fönster, och arga tjejer. På något underligt sätt lyckades en av tjejerna stoppa in huvudet i takfläkten och fick två jack i huvudet.!!??  


Det har hunnit med att vara tokstorm här också, det var helt sjukt! det regnade i 5 olika riktningar och träden låg bokstavligt talat ner pga vinden! jag har aldrig sett något som ens är i närheten av det! Strömmen gick såklart och jag var riktigt rädd. Tveksamt om man hade överlevt om man var ute i det där vädret. massa kompisar hörde av sig för och höra om vi mådde bra och om vårat hus stod kvar, vilket det lyckligtvis gjorde men jag fick höra att Fönstren i Dormsen hade gåt sönder. och hela fotbollslagets inomhusarena hade blåste iväg. Vi hörde sirener resten av natten sen när det värsta var över. Våran dörr svällde av alltregnande så nu kommer vi knappt in eller ut ur vår lägenhet utan en himla massa våld!


 
på väg till skolan träffa ja på dom här två palmerna som ramlat i stormer



En sista grej ELINA HAR ÄNTLIGEN KOMMIT!!! nu är vi alla tre roomies, eller mer som housies och vi får ett tredje rum möblerat i vår lägenhet.

Kommentarer
Postat av: Johan

Gahahahah, dom springer, alla ramlar i en hög och publiken skriker...

2008-09-01 @ 21:18:51
Postat av: astrid

Den där sova-över-kvällen lät skitrolig tycker jag!

Om tre veckor befinner vi oss i samma land Becca! Jag åker till NY en vecka. Tror du jag är lycklig eler?! Stor kram

2008-09-03 @ 09:09:05
Postat av: du

nu är du på simma.nu

2008-09-04 @ 22:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0