Mexico City

Nu har jag kommit tillbaka från mexico. Det var en bra helg men lååång som sjutton. jag åkte från huset ja bodde i klockan 6 på morgonen och kom hem vid tio elva på kvällen, då var man lagom mör vill jag lova. passen tog aldrig slut! Vi låg och tog en tupplur under en palm på gräsmattan mellan passen. Men jag är väldigt glad att Nick Brunelli följde med och tävlade ananrs hade jag haft fruktansvärt långtråkigt under dagarna. Han är lite rolig, Jag utmanade honom och sa att han aldrig skulle klara av att klättra upp i ett träd på området. Det skulle jag aldrig sagt. Han tog sats och försökte komma upp till grenen som satt en BRA bit ovanför marken. Gång på gång försökte han och efter varje misslyckat försök vände han sig till mig och sa " I can do it, I promise , I will make it" Det var så kul att titta på, han ville inte ge upp, men tillslut fick även han se sig besegrad av trädet. En person som verkligen hatar att förlora, det är väl sån man måste vara för att bli riktigt bra.

Tävlingen gick väl okej. Tydligen så låg poolen på hög höjd så det mesta man tog sig för blev en väldig ansträngning med syrebrist och hög puls som resultat. Men bra träning blev det iallafall.

Mitt 100bröstsim var planerat att gå klockan 12:30 men vid 11:15 kommer en av tränarna springande till mig och ropar "du ska simma om tre minuter rebecca skynda dig och spring" ja trodde inte ett ögonblick på vad han sa, skulle dom ligga över en timma före shemat? men det visade sig vara sant så jag lämnade mellanmålet jag satt och åt, kutade ner till min väska och tog första bästa baddräkt och en badmössa, bytte om på något kontor på vägen och kom springande ut på startbryggan när de började vissla på mitt heat, då hade jag fortfarande inte satt på mig badmössan. Lagom till "take your marks" kom jag upp på pallen och kastade mig iväg. Ja det är ju en erfarenhet det med.

På söndagen fick vi en halvdag ledigt och då passade jag på att träffa två mexikanska vänner som jag inte har sett på ett par år! så otroligt kul att se dem igen, vi åt riktig mexikansk mat och tog en snabb sightseeing tour på stan och fick se blanda annat en Aztekisk ritual dans!  Alltid kul att faktist få se något av landet man är i annars brukar de mest bli hotellrummet och poolen man ser.



Mamey, Jag och Andrea, mina mexvänner som jag inte sett sen jag var 15 år!


       
Aztek dans                           vårat tupplurs ställe

Kommentarer
Postat av: Victoria

Thats my Sister, you can always do it. Vårsol här hemma! Puss

2009-04-02 @ 18:24:37
URL: http://ejder.blogg.se/
Postat av: Frida

åhhh va underbart! vilken fin bild på er tre :) måste ha vart skitkul! äntligen vårsol här hemma ja som victoria sa, kanske inte riktigt lika glassigt väder som du verkar ha haft men man kan ju hoppas! på en sån där fin majdag som vi fick förra året på waldemarsudde! :) imorn börjar knoget på grönan igen förresten...! PUSS

2009-04-05 @ 20:41:50
Postat av: Frida

åhhh va underbart! vilken fin bild på er tre :) måste ha vart skitkul! äntligen vårsol här hemma ja som victoria sa, kanske inte riktigt lika glassigt väder som du verkar ha haft men man kan ju hoppas! på en sån där fin majdag som vi fick förra året på waldemarsudde! :) imorn börjar knoget på grönan igen förresten...! PUSS

2009-04-05 @ 20:42:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0