Tråkig avslutning

Det här året har för min del kantats av en hel del mot- och medgångar och nu fick ja avsluta året med det här:

Igår morse samlade vår tränare Michael Chasson, ihop vårt lag och berätta lite snabbt att han skulle sluta som headcoach för ASU swimming. Jag var inte på träningen för jag hade ledigt efter en tävling i helgen så jag väcktes av ett sms från en av tjejerna i laget som berättade, det kändes lite sådär att få reda på det på det sättet. Härlig start på dagen, veckan och sommaren.....Jag har inte haft något tillfälle att prata me Mike om varför än men jag hoppas få en bra förklaring till varför han ska sluta. Det känns så otroligt tråkigt och jag är en aning förvirrad nu. Ingen vet vad som händer, vem som ska ta över eller någonting alls! Jag vet lite bättre nu hur man ska hantera en sådan här situation när man gått igenom det två gånger innan redan, men det är INTE roligt. Nu kommer jag åka hem till sommarn utan att veta vem som ska träna mig til hösten. Men de har sagt att de ska lösa sig snabbt och jag hoppas ASU tar ett bra och genomtänkt beslut när de anställer en ny tränare.

En sådan här nyhet är inte vad man behöver när man redan är stressad över alla Slutprov som kommer den närmsta veckan och när man förbereder allt som behöver fixas innan man åker härifrån ett par månader.... vi får se vad som händer, stämningen är doc inte på topp i laget nu kan vi ju säga. Men man måste väl föröska se positivt på det, det kan ju bli ännu bättre med en ny coach.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0