trasiga Fingrar

I morse testade jag en helt ny lazer Racer (för er som inte är simmare är det den senaste tävlings simdräkten) och när man aldrig använt en ny dräkt är den FRUKTANSVÄRT tajt, ni anar inte. Den här dräkten var av den sorten som går ända ner till fötterna. Jag har Aldrig kämpat så länge med att få på en dräkt. nästan 40 minuter tog det och då var den ändå inte helt uppdragen som den skulle vara. Blod svett och tårar var inblandat. Skinnet på knogarna revs bort (vilket jag aldrig varit med om förrut), jag svettades som jag hade ett extra träningspass och jag skrattade så att jag grät, blandat med en hel del frustration. Penelope, en av de andra freshmenen var tvungen att hjälpa mig för att ja överhuvudtaget skulle få dräkten att sitta något sånär som den skulle. 

De brukar töja ut sig efter att man fått på sig den en gång och det hoppas jag verkligen att den gör, det där kommer jag inte orka med varje gång jag ska simma! man vill ju ha lite energi kvar till loppet också.  

Ibland kan man undra vad det är för sport man håller på med egentligen.

Det kändes iallafall riktigt häftigt att dyka i och simma med den. Så det var värt allt slit å svett.


Kommentarer
Postat av: Jesper

ett bra tips är att vika upp gummit längst ner på dräkten som sitter på vaden, då är det lättare att kunna dra upp dräkten efter hand;)

2009-04-12 @ 16:35:33
URL: http://jesperakesson.blogg.se/
Postat av: Frejda

hahahahahahahahaha!!!! hahahahahahaha :D jag dör!!!

2009-04-13 @ 21:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0