Dags att bli vältränad igen

Igår hade jag ett litet snack med vår nya huvudtränare Dorsey Tierney-Walker. Hon har tidigare varit huvudtränare på Auburn University som är en av USA.s bästa simskolor. Hon ville prata lite med mig om lite av varje och jag fick lära känna henne lite grann. Hon verkar trevlig och verkar ha många idéer och mycket på gång. Jag tror hon kan vara en bra förändring till vårt lag. Men hårt kommer det nog bli och annorlunda. På söndag har vi teammeeting och då får vi förmodligen reda på mer.

Hon vill bland annat att vi ska börja springa två ggr i veckan....Springa!!!?? Det har jag gjort 5 ggr på 4 år tror jag! Det kan bli kul.

Jag minns hur hård första träningsveckan var förra året så jag tänkte att jag skulle börja smygträna redan denna vecka. Igår hoppade jag i vattnet för första gången på tre veckor, med masterssimmarna - där de flesta är 30-50+. På topp var man ju inte och jag lyckades tajma ett av deras sprint/max pass och trots att ja verkligen försökte ta i allt ja kunde gick det inte fortare. Men som elitidrottande 21-åring vill man hur som helst inte ta stryk av en herre på 50år så jag försökte paddla på som bara den. Tränaren gjorde skämtsamt klart för mig att om jag fick stryk av någon under 30år skulle han bli "pissed". Jag lyckades nästan att hålla dem bakom mig hela passet.

I morse tänkte jag att jag skulle göra klart för min kropp att den ska vänja sig vid att springa så vid åtta tiden tog jag, Elina och Johanna (som äntligen kommit tillbaka! ) på oss gymaskorna och tog en löprunda...innan frukost!! Jag är imponerad av mig själv och frukosten efteråt har aldrig smakat bättre!

Kommentarer
Postat av: Victoria

HAHA du springa?? va händer? ska man passa sig för dig på land nu också eller??

2009-08-23 @ 12:57:54
URL: http://ejder.blogg.se/
Postat av: mamma från Finland

Håller med Victorias inlägg. Du springa! Kul grej. Själv har jag krigat hela helgen. Intressant. Puss

2009-08-23 @ 14:18:18
Postat av: pappa

Dax att lägga in nya bilder på din blogg.Lite fräschare vi kan dessa.

Har du provat spinning....coolt

2009-08-24 @ 21:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0