I want Kettbelle!

Många här gör sina tappra försök till att lära sig några svenska ord och uttryck. Min simhoppande vän Chris är otroligt bra, jag är riktigt imponerad av hur snabbt han lär sig och ibland kommer han och håller en liten "konversation" på svenska som dock tar slut väldigt tvärt när han inte vet vad han ska säga efter att han svarat på om hans dag var bra.

I går var vi några som lagade mat ihop och när vi höll på att bestämma vad vi skulle äta säger plötsligt Constantin (från österrike) att han vill ha "Kettbelle!"
Jag tittade väldigt frågande på honom och funderade först på om det var någon österrikisk rätt han pratade om innan jag förstod att det var Köttbullar han menade! "Yes, that was what I meant, Shottballe" svarade han då. Jag trodde att jag skulle dö av skratt för hans försök blev bara värre och värre!!





Chris Panasella our "third roommate" 
    

Kommentarer
Postat av: Fanny

oj JÄVLAR, han var snygg

2009-03-04 @ 08:40:58
URL: http://vargan.blogg.se/
Postat av: Linus

förlåt.. men.. shottballe xD

2009-03-04 @ 09:56:38
URL: http://linusjunefelt.blogg.se/
Postat av: Cornelia

he's hansome ;)

2009-03-04 @ 12:23:28
Postat av: Liz

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA Rebecca jag dör fy fan vad roligt shotballe och bättre bev det när jag försökte förklara för min rumskompis mellan skratten, jag kunde inte andas!

2009-03-07 @ 03:41:59
URL: http://lizmhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0