SUPER BOWL!

Jag har ju inte berättat om Super bowl som var i söndags! Super Bowl är det största man kan spela som amerikansk fotbollsspelare och kanske den största sporthändelsen i USA i år!! Det är bara två lag som spelar Super bowl finalen och i år var ARIZONA CARDINALS ett av de lagen som tog sig dit! Första gången på 30år. Riktiga Underdogs var de.
Jag tror hela Arizona stod stilla under de timmar matchen pågick. gatorna var tomma och alla teveapparater på alla restauranger var på (det är verkligen galet stort det här att Cardinals är med Super Bowl, känns som Sveriges insats fotbolls VM -94). Jag, Elina och Johanna och några fler var på en bar och tittade.

Jag tittade på matchen den första kvarten och de sista tio minutrarna. När det är 3 minuter kvar gör Cardinals en touchdown och vi leder, helt galet vilket liv det blev, världens stämning, många trodde nog att vi vann då! men NÄ, när det är 30sekunder kvar av matchen går Pittsburgh om oss --> stämningen tokdör och de få Pittsburgh fansen som vågade sig ut för att heja på motståndarlaget när de befiner sig i Arizona var lite väl nöjda. Man riktigt kände hur hela staten Arizona satt knäpptyst och deppade.... Jag lärde mig iallafall massa regler för amerikansk fotboll och det är ju alltid något.
Så nära!! nu får vi kanske vänta 30år till Innan Arizona Cardinals är i Super bowl final igen.




SÅ här såg folk ut när vi gjorde vår sista touchdown och tog ledningen

Kommentarer
Postat av: Frejda

haha! när vi gräver guuuuuuuld i uuuuusssssaaaaaa :D

2009-02-06 @ 11:27:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0