Svenskar = bönder?

Några av tjejerna i laget frågade vad svenskar tycker om amerikanare. Jag var så ärlig jag kunde och en av tjejerna, Brett, blev väldigt förvånad över vad vi tänker om amerikanare medans en annan tjej, Shanna, skrattade och höll med om allt jag sa. Efter min redogörelse var jag såklart väldigt nyfiken på vad amerikanarna tänker om om svenskar. Det här är vad ja fick höra:

Svenskar är

Stora och starka
Använder stereoider
blonda
blåögda
Alla heter Hans!? (Varför Hans av alla namn som finns i Sverige)
flätor
Alla kvinnor har traditionella klänningar (folkdräkter)
Det finns inga städer
Alla bor på landsbygden
Det är grönt överallt
Alla jobbar som bönder
De dricker för mycket
Fredliga
Stängda människor


Kommentarer
Postat av: Cattis

Haha! Hur beskrev du amerikanerna då?? =)

2009-01-14 @ 10:01:59
URL: http://caatts.blogg.se/
Postat av: Frejda

haha ja becca det säger ju en del :P om hur dom e asså. men once again, jag diggar shanna!

2009-01-14 @ 12:50:00
Postat av: Niklas

Haha men det är ju nästan sant, iaf på dig Becca, landsbygd - ja Ormsta :P starka och fredliga med flätor ibland.. :)

2009-01-15 @ 00:03:01
Postat av: Anonym

jag har också märkt att alla amerikaner tror att alla svenskar heter Hans! konstigt, man kan undra vad de har fått det i från.

2009-01-20 @ 20:50:06
URL: http://gustavjeppsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0