San Fransisco!!!

Jag har varit i San Fransisco sedan i torsdags och hälsar på våra kära vänner i Familjen Jansson som flyttade hit för ett år sedan. Jag har inte sett dem sedan de flyttade så det är otroligt kul att träffa min extra familj igen! Önskar bara att min syster kunnat vara här också!

Jag har en jätte bra helg här uppe. Jag har varit och tittat och tränat på Berkeley. Det är en väldigt speciell stad men kul att se hur andra universitet ser ut och detta ser väldigt väldigt annorlunda ut jämfört med ASU.

Idag har vi varit på Alcatraz fängelset och tittat var Al Capone satt inspärrad och blivit inlåsta i en isoleringscell utan fönster eller lampor. Ingen har lyckats fly från fängelset fast det är tre stycken som man inte vet var de tagit vägen, om de drunknade i vattnet eller om de klarade sig och lever livet i Sydamerika.
 


Jag och nina Instängda på Alcatraz



Vi hann med att gå en sväng på Pier 39 urmysigt ställe med massa affärer och krypin och människor som avslutades med en titt på sjölejonen vid vattnet som klättrade över varandra och brölade åt varandra för att få den bästa platsen i solen. Sjölejon är konstiga djur. De är som en stor klump med fenor och beter sig som en blandning av en fisk/val/hund.


Vi hann också med att gå på en helhäftig restaurang som var inredd som en regnskog.  Där bjöds det på både åskstormar och stjärnfall. Den här killen hängde ovanför våra huvuden när vi satt och åt.

 



Golden gate bron hanns också med fast vi hann bara med att se den på avstånd från Alcatraz ön.



Jag har haft en jätte bra helg här och verkligen kopplat av från skolan hela veckan! Imorrn bär de av tillbaka till Tempe igen och min mamma åker hem till Svedala.


Kommentarer
Postat av: Liz

haha, ja jag funderade over vem det kunde vara men jag kom till slutsatsen att det nog var du som skrev det :-P, ja det var typikt! Nar aker du hem?

2009-03-17 @ 03:52:54
URL: http://lizmhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0