Amerikansk uppkörning

För ett tag sedan så fixade jag ett amerikansk körkort så att jag lagligt får köra bil även här. Inte trodde man när man kämpat sig igenom den svenska uppkörningen att man skulle behöva göra det ännu en gång! Men den amerikanska versionen är en aning enklare.

Ett litet häfte med körkortsteori istället för den svenska stora boken och endast 30 frågor på teoriprovet.

När det sedan kom till uppkörningen skrattade jag för mig själv i bilen. Jag fick köra endast Högersvängar, ingenting till vänster. Bara runt kvarteret, ingen motorvägskörning, inget filbyte, bara runt i industriområdet.

Det var över på mindre än tio minuter! och till skillnad från de tusentals kronor man lägger ut på svenska körkort kostade denna upplevelse endast $10.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0