Frysta bagels och trasiga fingrar

I natt när jag kom hem efter en trevlig kväll ute på stan så kände jag för mig att jag skulle äta en natt-bagel. Jag plockar fram en bagel ut frysen och ska dela på den precis som jag brukar. Men att börja göra det vid tvåsnåret på natten med en nyslipad kniv var en mindre bra idé. Det är klart att jag slinter och näst intill skär av mig halva pekfingret!!
Jag märkte först inte att de gjorde ont utan blev mest irriterad över att det kom blod på min bagel. Det var ett riktigt fint och duktigt skärsår jag skaffade mig och jag fick linda fingret i en toarulle av papper för att få ordning på det hela.

På natten råkar såret gå upp och likt Hans och Greta lämnade jag fina små spår efter mig på vägen mot handfatet. Lampan skulle tändas och papper skulle hittas och när jag fått ordning på allt även denna gång så ser jag mig omkring och kan inte låta bli att skratta då mitt badrum nu mer ser ut om Hans och Greta historien förvandlats till en scen ur "Morden i Midsomer" eller något liknande.

(men mamma det är ingen fara på taket, fingret sitter kvar och jag ska inte skära i en fryst bagel nå mer, ja lovar)

Kommentarer
Postat av: Victoria

Blev bageln god då?

2009-10-05 @ 16:22:33
URL: http://ejder.blogg.se/
Postat av: mamma

Måste vara något som går i arv. Detta med att skära sig på mystiska sätt alltså och få hela huset att se ut som en slaktbod. Eller hur Victoria?

Tänk om jag hade varit där Becca och sagt mina vanliga ord försiktigt! och akta! Men jag kommer om 5 veckor nu så passa dig! Kram

2009-10-05 @ 20:31:18
Postat av: liz

hahahaha "jag var mest irriterad att jag fick blod på min bagel" becca, nyktert som få :-P

2009-10-06 @ 03:11:39
URL: http://lizmhansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0