Insnöad

Jag förstår faktiskt hur en hel del amerikanare kan vara så insöade på vad som händer i deras stad eller möjligtvis ända ut till Delstatsgränsen. En del har ingen aning om vad som händer någon annanstans än bortanför husknuten. 

Hemma bodde jag med Sveriges största nyhetsbevakare (min mor) nu erbjuds jag FOX news som tar upp nyheter om försvunna hundar i Scottsdale (10minuter bort) och höjd terminsavgift på ASU...."the state press" innehåller just state news... När jag pratar med min mamma i telefon så ber jag ofta om en world update.

som tur är finns ju internet upplagor av tidningarna men fortfarande, att min informations källa om världshändelser drastiskt har krympt till kvarters information skrämmer mig lite.

Kommentarer
Postat av: Victoria

Tur vi har henne!

2009-09-22 @ 12:15:31
URL: http://ejder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0