Campus Tour med kvalitétstid

Det finns så mycket roligt och konstigt som händer på vårt campus varje dag. Idag hade jag en timma jag bestämt mig för att bara ta det lugnt så jag rullade runt på min cykel på campus.

På ett ställe är det fullproppat med stånd och bord som antingen säljer saker, bjuder på mat från alla världens hörn eller vill informera om något världsproblem. Jag fick en ros av en muslims kvinna som ville att jag skulle lära mig om kvinnors rätt inom islam.

Någon annanstans håller några tjejer en underlig demonstration mot hur krigsfångar blir behandlade och brevid dem har en fraternity ställt upp en gungbräda som de bestämt sig för ska hållas i gungning i 72 timmar i sträck! (förstod aldrig anledningen till det men det var säkert något bra)

Mitt framför Memorial Union finns en stor scen där något halvtaskigt band spelar medans skolans alla möjliga religioner vill sprida vad de tror på alldeles brevid.

Jag cyklade till och med förbi en grupp som höll på me Qi gong och en klass som spelade något mänsklkigt spel med tärningar på en gräsplätt.

Hela min rundtur slutade iaf med att jag satte mig i skuggan under ett palmträd och åt min lunch.

Det är vad jag kallar kvalitétstid och påfyllning av batterier så här precis innan finalsweek!!


Kommentarer
Postat av: Frejda

ehm... o-kej? händer det här varje dag eller? :P haha fick många roliga bilder i huvudet! det här skulle kunna bli en rolig scen i en film typ :P härligt att det gav energi iaf!

2010-04-28 @ 22:19:48
Postat av: Vics

Vet precis hur det kan se ut. va som att cykla i en film när jag va där!



palmträd jadu njut säger jag bara!

2010-04-29 @ 09:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0