Man lär sig av sina Misstag..


Den senaste tiden har varit väldigt intensiv och fylld med resor och äventyr, bra som dåliga...

Äventyr nr 1:

Jag har länge sett fram emot att få åka hem och simma SM med Täby Sim. Men två dagar innan min resa började kom min tränare fram till mig och sa att det var emot NCAA reglerna att representera ett lag/klubb utöver sin egen skola under collegesäsongen! Jag trodde först att hon skämtade och skrattade lite nervöst men hennes allvarliga min tydde på annat.

Jag var hemma och tävlade för två år sedan då detta inte var något problem, men nu fick jag veta att anledningen var då att SM gick under Thanksgiving, då det är lov från skolan, och då är det tydligen OK att tävla för en annan klubb?!? Om man vågar kan man såklart ställa upp ändå, men bli man anmäld av någon snikig person så kan man förlora ett helt år av collegetävlande, vilket jag INTE tycker det är värt. Det hände nämligen en dansk simmare för några år sedan. Vissa collegetränare tänker aldrig efter två gånger innan det anmäler någon till NCAA.

Efter många historier och försök att komma förbi reglerna var det inte mycket annat att göra än att stå på kanten på eriksdalsbadet och titta på när bröstsims finalerna gick – MYCKET frustrerande och det spratt rätt ordentligt i både armar och ben av adrenalin som ville ut!

Det blev iallafall två tappra extralopps för min del. Extralopp är inte det lättaste ska ni veta när man simmar helt ensam och ska försöka tagga till som om det vore en SM final. Men i mål kom jag och tiderna var väl acceptabla.





Kommentarer
Postat av: läsare

Som jag förstått det får man inte åka hem såvida tävlingen inte är en kvaltävling till landslagsuppdrag eller dyl.



Och det kan man ju indirekt hävda att SM är, även om VM-laget redan är uttaget så kan ju bra simningar på sm leda till framtida mästerskap.



Och om man skickar in papper med sånt så får man godkänt. Det var så jag uppfattade det att B.Gunnarsson hade gjort...

2010-12-07 @ 15:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0