Ryssgym vs Lyxgym

Nu när man är hemma igen går man från att gymma med en grupp på 15 pers till att gymma själv, halvmotiverat kan tyckas, men det funkar.

När jag skulle fixa ett sommarmedlemskap på gymmet i simhallen kom det flera påtryckningar om att jag kanske borde träna på Nautilus som ju är "lite fräschare än gymmet där nere i källarn." Detta fräschare gym är också mer känt som "lyxgymmet" enligt mig. Där går äldre damer och herrar och tunna tjejer i de senaste workout kläderna. Jag känner mig inte riktigt hemma varken i den äldre eller tunnare kategorin.

Jag tackade flera gånger bestämt nej till maskinerna som hjälper en att göra en situps och gick ner till betonggymmet i källaren där det luktar brottarbralla och spelas Bandit rock och man får lyfta vikterna helt själv, för där trivs jag bäst.

Och som en av mina tyngdlyftar vänner sa nere i källarn: "Det är så skönt att vara här nere för de har det jag behöver utan krussiduller och så behöver man inte klä upp sig heller"


Hellre Svett, ett gäng tyngdlyftare, bandit rock, slitna vikter och brottarbralla än pensionärer, maskiner och lugna favoriter.


over n' out



Kommentarer
Postat av: Victoria

Go ryssgym!!!

2010-06-09 @ 09:44:57
Postat av: Louise

word!

2010-06-09 @ 11:28:31
Postat av: mamma

"äldre damer" Tack for den du!! Lycka till i helgen! (i alla fall).

2010-06-10 @ 16:02:24
Postat av: Jeanette

Har ej din mailadress men vill bara hälsa att jag tänkte på dig idag! Känner på mig att det gick bra på tävlingen...?

Mvh Jeanette

2010-06-12 @ 23:04:27
Postat av: yasmin

helt rätt!

2010-06-21 @ 21:31:04
URL: http://tastefabric.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0