Globaliserade!

Den senaste veckan har jag Elina och Johanna Globaliserat vår vänskapskrets något enormt. Vi har träffat så otroligt mycket nytt folk!! Jag tycker sånt är såå kul, och har därför haft en mycket bra, men intensiv helg.

* Vi gick på vår först Global Devils träff/middag (en organisation på Campus som är till för att träffa och föra samman internationella studenter, inklusive amerikanare) Kvällen började med de två konstigaste Tyskarna vi någonsin träffat, den ena knasigare än den andre.. Situationen blev så att säga AWKWARD!! Detta första möte gjorde oss en aning fundersamma över vad det egentligen var för träff...men kvällen fortsatte sedan med folk från Mexico, italien, Tjeckien, Rumänien, Taiwan, Kina, Usa, Argentina, osv.


* Vi var ute och partajade med några gamla och nya vänner och sprang då på två nya tyskor och en kille från Kuwait som vi snabbt blev vänner med och bestämde träff igen.


* I söndags när vi satt och disskutera alla dessa nya möten stöter vi på två svenska Au Pair tjejer, och givetvis kan jag inte hålla mig utan går fram och säger hej och bjuder in till vår Svenne-middag.


Man skulle kunna säga att vi var rätt trötta men lyckliga efter alla nya intryck och möten...




Kommentarer
Postat av: Chris

KOMPIS! I love this post!

2010-09-21 @ 17:56:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0