Sverige Experten

En efter en kommer simmare i laget fram till mig för att ställa frågor om Sverige...?

* How many dollars are 1 billion Krona?
* How do you pronounce "Blahmkist"? (Blomkvist)
* What is this christmas drink called "Gogg"? (Glögg) I wanna try it!!
* Who is this childrens Character Blahmkist is compared to all the time? (Kalle Blomkvist)


Anledningen? De läser alla Stieg Larsson böckerna och är alldeles fast!! Alla är minst lika taggade som jag för att filmen ska komma ut den 21 December och jag blir lite stolt när jag igår gick in pa bion och ser denna banner täcka en vägg på 10x5m!!



Och jag bestämde mig för att bjuda hem hela tjejlaget på en svensk julfika! Med Lussebullar, pepparkakor och "Gogg" så de alla får testa, och det blev de minst sagt uppspelta av! Får se hur uppspelta de är efter att jag testat mina inte särskilt vida kända bakkunskaper i en amerikansk ugn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0