Tips från proffset

När jag ändå är inne på det här med inspirerande saker tänkte jag berätta att i förra veckan hade min tränare Demerae besök av en kompis som skulle träna med oss. Det visade sig att denna vän var Eric Shanteau, med andra ord, Världens för tillfället bästa bröstsimmare.

Eric är i allmänhet en väldigt inspirerande människa då han blev diagnostiserad med Cancer en vecka innan OS-kvalet 2008 och ändå lyckades kvala in till Peking, bli frisk och fortsätta sin simkarriär i världstoppen.

Han sa några väl valda och inspirerande ord till vårt lag innan träningen och simmade sedan med oss. Jag fick racea mot honom under vår fartserie, vilket fick många av oss att göra den bästa serien på länge! Efter träningen fick jag en liten privatlektion i ämnet bröstsim vilket var mycket givande och kul! Det finns alltid något man kan bli bättre på. 


"Perfect Practice makes perfect" 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Coolt från pappa

2011-02-10 @ 20:29:58
Postat av: vic

va kul!!

2011-02-10 @ 21:24:52
Postat av: Anonym

Mera sånt.Pappa

2011-02-11 @ 21:41:57
Postat av: Klara

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 16:07:04
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0