Singapore och VM

Efter lite bloggtorka ska ja återigen försöka mig på att komma igång med skrivandet. Men datortiden blir med all rätt väldigt begränsad när man kommer hem till Sverige, där jag varit för att packa om väskan i ett par dagar.

För er som inte visste blev jag, efter en del motgångar där mitt 100m bröstsims lopp på 1.07.58 inte blev godkänt av Sverige (för att det var ett extralopp) trots att den var snabbast i landet och efter att jag slutade på en sjätte plats på världsrankingen på 50 bröstsim (kravet var en 5e placering för att bli uttagen till VM). Trots dessa händelser som utmände mig till "årets Stolpe ut" i världen blev jag till min egen förvåning och glädje uttagen till VM i Shanghai denna sommar!! Det var bara att släppa alla andra eventuella sommarplaner och återigen lägga fokus på VM, vilket är heeelt ok med mig!!

Så nu sitter jag här på förlägret i Singapore och mår bra, äter hur gott som helst och slipar på formen.

"It aint over 'til its over"




På väg till träningen



Kommentarer
Postat av: Idrottsintresserad

Grattis till din plats i VM laget :)

Angående din tid på 100... kanske det beror på att tiden inte är satt på en tävling, utan på ett extralopp... i själva tävlingen gjorde du ju faktiskt 1.08,90 i försöken och 1.09,23 i finalen.

Eftersom bara två får simma 100, så hade det betytt att Jennie Johansson inte fått simma om din tid i extraloppet blivit godkänt.

Reglerna säger att VM kvaltiderna ska klaras på sanktionerade tävlingar, dessutom så förlängdes kvaltiden så att du fick nya chanser att tävla dig till en bra tid.

Eller hur tänker du?

Lycka till på VM!

2011-07-15 @ 16:50:58
Postat av: Anonym

Nu går du in för ett fulländat VM.Fokusera och visa vem som faktisk är bland de bästa i världen.Sopa bana nu "jävlar anama"

"born to be the best number one nothing less"

Från en super choch

kram

2011-07-15 @ 19:31:31
Postat av: Rebecca

Idrottsintresserad,



jo, tiden var från ett extralopp, (även nu tillagt i mitt inlägg) jag tolkade reglerna på ett annat sätt än vad som visade sig vara det som gällde. Jag uppfattade det som att man skulle prestera sina tider på en av de FINAs sanktionerade tävlingar (vilket tävlingen i Canada var) och eftersom extraloppet bestod av godkända funktionärer, tidtagningssystem samt pool etc. samt att tiden var godkänd av FINA så trodde jag att även den tiden skulle gälla. Men nu vet jag inför nästa år vad som gäller och det är som det är i år.



Det stämmer att jag fick en extra chans att försöka kvala, men platserna på 100m var tagna så jag kunde inte bli uttagen på 100 efter att första kvalperioden var över utan det var en plats på 50m jag simmade om.



2011-07-16 @ 08:48:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0