Conference Recap

Årets Conference var den mest intensiva, mest energifyllda och energikrävande tävlingen jag varit på och det går bara att förstå vilken upplevelse det var om man var där själv.
Vi har ett underbart lag som gläds åt varenda liten framgång en simmare har, varje simning är viktig oavsett om någon simmar försök på 500 frisim eller A-final på 100 bröstsim, det är det som gör tävlande för ASU så häftigt!

Pac-10 är en av de tuffaste Conferences i hela USA och ASUs framfart i vattnet uppmärksammades av alla!


100 bröstsim -
Svenskt, personligt, slog ett 16 år gammal skolrekord med en hel sekund och vinst för andra året i rad! Att få gå i mål som jag gjorde och dela glädjen med 18 överlyckliga tjejer bakom min startpall och fem tränare som hoppar och kramar om varandra av glädje är obeskrivlig och gjorde min seger värd så mycket mer!






















200 bröstsim -
Vem trodde att jag någonsin skulle lära mig simma 200 bröstsim? Men pers med 2 sekunder blev det 2.10.81 och en fjärdeplats!! Förra året blev jag 14e. Att jag missade bronset gjorde inget för min lagkamrat Jordyn fick det och det gjorde henne så överlycklig så att hon inte visste vart hon skulle ta vägen!!




4x100 medley - Skolrekord med två sekunder, en tredjeplats och kval till NCAA (nationella collegemästerskapen - BIG deal!) Vi slog lagen från Stanford och University of Arizona som båda är rankade topp fem i landet - Riktigt Stort för oss!!




Elina - Elina blev 2a på 1m, 3m och 10m i helgen!

Efter Conference är man helt slutkörd av all spänning, hejjande och simmande. Sista natten kunde jag inte sova en blund för att jag var så exalterad över hur fantastiskt bra vi simmade! Men när jag sedan kom hem sov jag 12 timmar i sträck.

 

 


Kommentarer
Postat av: Vic

Kan väl inte säga annat än att jag är stolt över dig syrran! Bra jobbat!

2011-03-04 @ 17:37:53
Postat av: Anita

shit, vad du är bra! kramar

2011-03-04 @ 18:36:48
Postat av: E

Helt sjukt hur grymt du simmar! Lycka till på NCAA!

2011-03-06 @ 12:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0