NCAA - startlistan ute!

Häromdagen kom den slutgiltliga startlistan till årets NCAA ut och det visade sig att vi kvalade med vårt 4x50 medley lag på tiden vi gjorde i vårt extralopp, trots att den var 7 tiondelar långsammare än vad vi gjorde först! Vi kom med som sista lag - ibland ska man ha tur.

Detta betyder att ASU skickar ÅTTA simmare och 2 lag, 4x50 medley och 4x100 medley!!

Det är helt otroligt och jag kunde inte sitta stilla när jag såg startlistan. Vi ökar delatagar antalet med 100% från förra året då vi var 4 simmare. Nu är det bara att hålla tummarna för simhopparna som kvalar nästa helg!

För er som är lite förvirrade av vad det här NCAA är så kan jag förklara att det är Nationella Collegemästerskapen. De 30 bästa i varje gren, 15 bästa lagen från hela landet kvalar in och får tävla. Så ni kan tänka er hur svårt det är att komma med. Att ens kvala till tävlingen är riktigt stort. I år krävdes det till exempel en tid (omräknad till kortbana meter) under 1.08 på 100 bröstsim för att ens få ställa upp i tävlingen, den tiden tar man SM medalj på...


Jag är jusst nu rankad 3a på 100 bröstsim inför tävlingarna...!







Kommentarer
Postat av: Fridur

Här sitter en som är stolt som tuppen!! :D

2011-03-07 @ 23:58:56
Postat av: Vic

en till här!

2011-03-08 @ 15:46:12
Postat av: pappa

Jag har väldigt hög svansföring för dig.På det nu så det ryker

2011-03-08 @ 21:42:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0