Sjukling

Nu sprider sig sjukdomarna bland idrottarna som en förkylning på dagis. Kön till doktorn var hur lång som helst med snörvlande atleter. Eftersom min tränares policy är att man måste gå till doktorn om man är det minsta förkyld, så var det bara för mig att ansluta mig till raden av snörvel och invänta min tur.

Min egen diagnos var: Förkylning. Botemedel: alvedon, vatten och vila.
Doktorns diagnos: Förkylning, Botemedel: Alvedon, Vatten och Vila.

Vilken tur att jag gick till doktorn så hon fick diagnostisera min komplicerade åkomma.


Det som jag aldrig kommer förstå i det amerikanska collegesystemet är teorin läkare har att man kan träna så länge mna inte har feber. Där satt jag alltså med värk i varenda muskel, halsont som kändes som jag svalt en slipmaskin och energi som knappt räckte att cykla till skolan och de tycker att jag ska hoppa i och träna försäsongsträning med Dorsey??
Jag bara nickade åt doktorns ord och åkte hem till mig och la mig för att vila, ingen träning för mig inte. Ibland får man lita på sitt eget sunda förnuft och erfarenhet. Det känns ju som att jag känner min egen kropp efter 24år och ett antal förkylningar.









Kommentarer
Postat av: cefilia

Bra Becca! Stå på dig, så kan du ha ett friskt hjärta hela livet!



Puss

2011-09-08 @ 08:21:38
URL: http://flest.blogg.se/
Postat av: Elin

Det skulle kunna vara så att du är ett supersnille som kan börja arbeta som läkare momento utan att sätta din fot på utbildningen... =)

2011-09-08 @ 11:34:25
Postat av: Anonym

Lät som en bra ide.Tänk på hjärtat det ska räcka länge.Du vet vad som gäller ,känn dig själv.



Pappsen

2011-09-08 @ 18:18:07
Postat av: Vic

Jag med min teori tänkte i måndags.. ahh jag tränar ut skiten ordentligen.. mindre klokt.. feber resten av veckan...

2011-09-09 @ 17:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0