Roadtrippen!

 Resan från Arizona till Miami skedde alltså med Bil, fullproppad med mina grejer. Även om jag redan innan färden hade rensat ut en hel del så kan man lätt konstatera att man samlat på sig en del saker under fyra år!!

 

Vi började resan från Phoenix klockan tio på kvällen och körde heeela natten. jag fick första sovskiftet - tack för det! Varje gång jag vaknade var vi i Texas, Texas, Texas och ännu mer Texas!! Efter att vi kört i nästan 20 timmar på som dessa var vi fortfarande i...TEXAS!!

  

Never ending roads of Texas... 

 

Efter ett litet stopp i San Antonio för att se The Riverwalk och ett stopp över natten i Houston hos våra vänner Henrik och Carrah där vi var fruktansvärt slitna kom vi äntligen ut ur Texas och in i gröna Louisiana och vårt nästa stopp - New Orleans!!

 

 

The Riverwalk med Pamela 

New Orleans - Jazz musikens huvudstad och en fantastiskt massa roliga människor och god mat!! Mumma!

 

Dag 2 i New Orleans ramla vi in i "Red Dress Run" där ALLA var uppklädda i röda klännings kreationer. Killar, tjejer, gamla, unga, alla hade röda klänningar och fyllde hela Bourbon street till en stor fest. Jag och mina resvänner hade gjort lite dålig research och blev rejält medvetna om att vi inte följde dresscoden denna speciella dag!

 

 

 

 

Red dress "run"/Party

 

Efter New Orleans ville mina vänner till Miami så fort som möjligt. Det blev en 14timmars rutt genom Louisiana, Mississippi, Alabama och Florida...hela vägen ner till Miami! På 72 timmar hade vi tagit oss från öknen och vännerna i Phoenix till sandstränderna och det okända i Miami.

 

Soluppgång i Texas...

 

Solnedgång i Alabama...

 

Sedan Slutade bilduppladdaren att sammarbeta...Så detta får duga tills vidare..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0