SVENSKT REKORD!!!

SM i Helsingborg kom och gick...Och det med Bravur måste jag säga.
 
Peaken kom på 50 Meter bröstsim - 29.95! Vilket är Svenskt Rekord och jag blev då även den 15e Kvinnan i världen någonsin att simma under 30 sekunder på distansen! 
 
Chocken var total när  jag gick imål då jag inte ens tänkt tanken att jag skulle radera Emma Igelströms tio år gammalt rekord under SM, även om det varit en dröm länge!
 
Känslan efter målgången går inte att beskriva, men det är nog lättare att förstå om man ser det... Kolla länken här nedan så kan ni se loppet och min aningens förvånade reaktion efter målgången! (mitt lopp är gren 18 A-final)
 
 
FINAL 50 METER BRÖSTSIM
 
 
 
 
En bild säger mer än tusen ord! Denna känsla är en av anledningarna till att simmare fortsätter träna år ut och år in...En av de få gånger då allt i ett lopp bara stämmer och faller på plats i exakt rätt tillfälle!
Foto by: Håkan Fredriksson
 

Kommentarer
Postat av: syrran

Jag blir alltid så rörd varje gång det är idrott. Spelar ingen roll hur många gånger jag tittar på klippet, gråter lika mycket varje gång!

Är så himla stolt över dig Becca! Så många år, dagar och timmar som du spenderat i vattnet och gymmet!
DU är så värd detta!!!
Hårt arbete lönar sig!

Puss på dig!
/världens stoltaste lillasyster..

2012-11-27 @ 16:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0